Friday, August 24, 2012

Raya






















***
Soalan yang orang suka tanya;

'Kerja apa sekarang?'

'Bila nak kahwin?'

Nanti kalau dah kerja dan kahwin, orang akan tanya,

'Bila nak ada anak?'

Nanti kalau dah ada anak, orang akan tanya,

'Anak dapat berapa A dalam exam?'

Dan soalan-soalan ni akan diajukan tanpa henti. Terlebih ambil berat, mungkin.

Makcik, pakcik, ada soalan yang saya sendiri pun tanya diri sendiri tapi belum dapat jawapan. Rezeki tuhan, siapa yang tahu?

Selamat hari raya, maaf zahir batin.


8 comments:

Hannah Haykhall said...

HahHa..sure kena soal hari tu kan?
Ni gambar 2012 ke apa?
Ok,next year i dtg raya kat Kg.P***N.
:)

penulis.sahaja. said...

Selamat Hari Raya Dammit!

AISA. said...

Selamat Hari Raya Afiq!
Duit raya aku bila nak dapat? <-- rare tak soalan ni? :P

Dammit said...

Hannah,
Siapa yang tak kena soal? haha, ni gambaru baru ok!

penulis.sahaja,
Selamat hari raya jgk dude! kata nak lepak? tapi aku segan lah dgn kau. hehe

AISA,
Selamat hari raya! aku ttp dpt duit raya jd aku takkan bg duit raya. haha, weh kat sini panggil dammit pls!

AISA said...

Ele, aku pun dapat duit raya jugak la. Wek!

Eh sorry, ampun pak dammit ampun! Hehe :P

stereo said...

gambar #2 is awesome!

selamat hari raya.

Azmar Ahmad said...

aku suka gambar no. 2 sebab Bintangnya jelas. Salam Syawal! ^_^

AL said...

Agreed!!memang selalu la di tanya soalan2 macam tu..aishh..sendiri pun belum dapat jawab macam mana nak jawab orang..by the way, ak suka giler rumah tu..hehehe..kampung memang best!!